12-12-2019 - Bourg d'Oueil
14-12-2019 - Pic de Ginevre des de Puyvalador
14-12-2019

Pel que hem vist i ens han dit la gent de l'estació de Núria, ahir va nevar uns 20cm, però a mig matí era aiguaneu i a mesura que va anar avançar el dia era aigua...
Així que sortim del Santuari amb més neu que la setmana anterior, però crosta, regelada i amb uns regerots de l'aigua que passa per sota. Però no ens hem de descalçar en cap moment.
Amb aquesta neu anem fins als 2300m aproximadament, quan ja ens fiquem en el torrent i la neu està millor, sobretot perquè hi ha tota la neu ventada.
Fem cim pujant per la dreta del Pluviòmetre aprofitant la neu ventada. A dalt del Puigmal molt de vent i molt dur tot. Pel costat d'Err ens diuen que està igual, així que baixem fins al peu del Segre i remuntem pel seu coll on trobem bona neu per pujar fins la carena, d'aquí al cim neu dura. La baixada per la pala que dona al Puigmal (per situar-nos) la trobem amb un dit de neu ventada i es deixa baixar molt bé.
Remuntem un altre cop i la segona baixada la fem per la pala que baixa directa cap a l'Embut. El 1r tram ok però després s'encrosta i tirem una mica a l'esquerra per buscar la neu més transformada i triomfem.
Ara els darrers metres fins al Santuari un infern: neu crosta i gelada on suem més que en tota la jornada.